Twist and shout!

Ligger här med svullen mage denna fredagskväll. Har blivit alldelles för mycket av det goda ikväll. Sen har jag typ mens också som bidrar till svullnaden om jag ska vara ärlig.

Började dagen med att tvätta ihop med mormor. Efter tvätten knöt jag joggingskorna och begav mig till Bulltofta för en joggingrunda i det fina vädret. Jag tillhör den typen som avskyr att ut och springa, men jag kände att jag verkligen behövde få ta ut mig till max idag. Jag kom överens med mig själv att jag skulle jogga 1 varv på 2,5 km och sedan promenera 1 varv till på 2,5 km. När första varvet var färdigt fortsatte jag bara joggingen, jag kände att jag orkade mer. Förutom avbrott i 2 uppförsbackar, och ett mjölksyre avbrott i låren ett par meter så lyckades jag jogga runt dessa totala 5 km. Jag är så himla stolt. Jag undervärderade mig själv. Nu känns det peppande att ge mig ut fler gånger.

Jag belönade mig med stretch och sedan 15 min i solariet efter rundan.
Därefter åkte jag hem och käkade lite lätt, duschade och fixade mig. Mötte sedan upp mamma och Gustav och körde mamma till Siv medans jag och Gustav fortsatte på vårt äventyr till Turning Torso. Gustav hade aldrig varit där innan så han tyckte att det vore spännande om vi åkte dit så det lovade jag honom att vi skulle göra idag. Vi var utanför och gick runt och tittade och tog bilder och så frågade Gustav om man fick gå in där inne. Nej sa jag ju, det får man inte. Plötsligt stod Matildas mamma framför mig och skulle träffa sin karl som faktiskt bor i Torso, så vi hade turen att faktiskt få följa med upp i lägenheten och kolla utsikten! Ni kan tro att Gustav var nöjd! Och jag med! Så himla snällt av dom att vi fick följa med.
Efteråt köpte vi pizza och kexchoklad med oss hem och det är nu då resultatet av min svullna mage. Jag fattar inte ens varför man äter pizza, det är ändå inte så gott som man föreställer sig! Nåja, lillebror är nöjd iaf!

Godnatt


Kommentarer
Postat av: emla

weeee, good work!!

2012-03-20 @ 21:55:59
URL: http://mmmlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0