Söndag

En jätte bra söndag. Jobbet gick lätt och smidigt och det kändes hur bra som helst. Trevliga arbetskamrater är det bästa alltså! Som vanligt på söndagar fick vi chans att komma ikapp allt vi sålt ner under helgen, och såklart den lilla extra städningen.
Jag ska berätta en lite komisk grej;
I förmiddags så stod jag och Calle och pratade då han nämnde att 2 utav våra stammisar är med i Sveriges mästerkock. Kul tänkte jag. Jag har ju ingen aning, kollar sällan på tv.
Dagen gick och på eftermiddagen fick jag en kund som skulle köpa pancetta. Vi började diskutera lufttorkningar och kallrökningar och det blev ändå en lite djupare dialog angående mat-delikatesser. Vår diskussion höll en lite högre nivå än vad jag kanske egt klarar av och tillslut frågade jag honom om hans yrke hade med mat att göra elr om det bara var ett brinnande intresse. " - Ah, man har väl varit och snurrat med näsan i branchen ett tag, det är ett stort intresse."
Wow, tänkte jag och sedan fick vi avrunda då det stod fler kunder i kö. I luckan till nästa kund viskar Calle till mig, att det där var en av stammisarna som var med i Sveriges mästerkock.
Ah, haha, snacka om att jag kände mig dum. Det förklarar ju hans kunskaper men hur skulle jag kunna veta det liksom! :)

Efter jobb åkte jag hem till mamma som bjöd på godingmiddag och sedan byggde jag lego med lillebror tills jag slutligen råkade somna på soffan.
Tassade hem strax innan 9 och slängde mig i soffan tillsammans med chips och choklad framför Mamma Mia- filmen.
På tal om onyttigheter var detta sista dagen att kränga. Har gett mig ok tecken denna veckan efter mycket press tidigare men nu är det slut. Rörelse och nyttighet får sätta igång igen från och med imorgon.
Långt inlägg, nu ska jag sova.
Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0