Terminstart!

Dansen är igång igen! Idag dansade jag en kurs som kallas Ghetto Stiletto där man ska lära sig och gå och dansa i högklackat. Ni som känner mig vet att jag har övergått till lågskor när jag går ut på diskotek, eftersom jag kommit på att det inte är värt att offra större delen utav kvällen till att ha ont i fötterna och plågas med ett fejk leende på läpparna när man står på dansgolvet. Men detta ska väl göra sitt, om 12 veckor ser ni kanske mig med högklackat på dansgolvet igen. Hahaha! Som första koreografilåt i kursen dansade vi till Swagger Jagger, det var helt awesome!
Kurs nummer 2 idag var Dancehall. Ball att gå från feminimt till coolt på 2 minuter, men jag gillar båda delarna. Jag gillar dancehall och början på denna koreografin var SUPERB! Jobbigt bara med full grupp som ska trängas, det gillar jag inte alls! Jag vet inte vad låten hette, men någon gång kan ni nog få reda på det om ni vill.

Imorgon har jag också dansklasser men jobbar kväll så jag får stå över. Kanske droppar in på sista kursen om jag vågar, där är det HÖG nivå. Om jag har tur vill den jag jobbar med ta sista timmen så att jag hinner vara med på Burlesquekursen också, den är jag ju anmäld till!

So long...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0