Face it. Or not...

Vill börja med att tacka Janne som stannade en extra timme på jobb för min skull i torsdags så att jag skulle hinna iväg till min danslektion! :) Guld värt för mig! Tack ska du ha min käre gudfar!

Igår hade jag en heldag då jag inte fick gjort något men ändå fick gjort något. Sov ut, snackade i telefon med min Sojj i typ 1 h innan jag klev ur sängen och gjorde mig klar för att cykla iväg. Cyklade och lämnade min cykel på service som jag tänkt göra SÅ länge. Skärmarna både fram och bak var lösa så det skrammlade som fan när hjulen snurrade, man hörde att jag kom cyklandes kan vi väl säga. Dessutom hade lampan lossnat och lös ner i marken och inte fram mot mötande trafik, så den gjorde inte så mycket nytta. Handbromsen var tydligen felplacerad, satt på höger sida och den ska tydligen sitta på vänster, så den fick ja flyttat och även återinstallerad så den går att använda igen. Bakhjulet slits ju mer än framdäcket eftersom all tyngd ligger på bakdäcket så det knappt använda framhjulet fick byta plats med det väl använda bakhjulet så dessa däcken kan rulla ett tag till! Kedjan hade tydligen varit för lång vilket förklarade varför växlarna hoppade så denna blev klippt och spänd. Även sadeln som varit lite lös blev spänd. Förstår ni? Jag har nästan en ny cykel ;) Haha! Service för 500 spänn, ja tack! Cykelhandlaren på dalaplan.

Iaf, jag lämnade cykeln på service och promenerade sedan sista biten upp i stan och mötte upp mamma och gustav. Mamma hade varit och fått massage och gustav hade blivit klippt. Han var så fräsig i håret, en riktig tuffing med guld och grönt hår och fixad frilla. Stolt var han med :)
Vi gick till mammas favorit place som heter vårt skafferi elr något sådant och käkade paj. Sedan strosade vi runt i stan, uppifrån södervärn ner till storgatan. Träffade folk på vägen, och besökte butiker man aldrig annars besöker. Fick med något smått och gott hem. Trevligt!
Hittade en jacka jag blev förtjust i som skulle finnas i min färg och storlek i burlöv så efter vi tagit bussen hem drog jag med mig Camilla till burlöv. Ångrade mig dock angående jackan när jag väl var där, men en vit ullstickad väst och en oversize tröja i en fin mörkblå färg fick ändå följa med mig hem.
Blev en liten tur inne på burlöv innan jag gav mig själv shopping förbud och vi körde mot malmö igen. Hämtade min cykel påvägen hem och köpte även falafel som fick bli vår middag!
Fredagkvällen spenderades här hemma, jag, Camilla, Annette och Johan. Lite vin, lite popcorn, lite kaffe. Räckte för mig som skulle upp före tuppen idag. Jobb 7 - 16.30. Bäst att göra sig klar nu.

Hejsvej



Min snygging till lillebror <3



Ny ring.
Face it. Or not...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0