Mer jul

Godmorgon alla glada!

Första adventshelgen är över och vi har nu officiellt påbörjat den mysigaste högtiden vi har!
Jag har varit ledig i helgen och det har varit så skönt! Inte för att jag har vilat upp mig men för att jag fått gjort saker jag velat göra och vissa saker jag varit tvungen att göra.
I fredags efter jobb åkte jag hem på födelsedagskalas hemma hos Yasmin. Hade en trevlig kväll med massa snack om höjatiden.
På lördagen åkte jag med Bertil ut till hans jobb och fick tillfixat min bil. Vi tvättade den utvändigt, dammsög den invändigt, pumpade däcken, bytade filter och olja. Nu orkar den nog rulla lite till! :)
På kvällen var det julbord på bigbowl med jobbet. Jag och Yvonne träffades först hemma hos mig och fixade till oss ihop och delade en flaska vin :) Sedan tog vi taxi till "super bowl" där vi mötte upp resten av gänget. Maten är ingen hit, har aldrig blivit belåten när jag ätit på big bowl. Men lite fanns där väl som slank ner och sedan fick jag fylla på resten av tomhålet med vin. Sagt och gjort! Dock har jag aldrig någonsin fått så dåligt resultat på bowlingen som jag fick denna gången! Det var en rolig kväll som avslutades med massa dans på bowlingens nattklubb. Och sedan fick några av oss för oss att vi skulle till KB. Jävligt onödigt. Jag stannade inte särskillt länge utan drog hem istället.
Igår var det dax för julshopping med Ann! Mamma och Gustav följde också med, men dom njuter nog inte lika mycket som jag och Ann. Vi är i himmelriket. Vellingeblomman var det vi besökte i några timmar, dom har ju hur mycket som helst! Jätte fint har dom gjort det med! Jag fick med mig en del och jag är super nöjd :)
Måste citera min lillebror, när vi tog första metrarna in på Vellingeblomman så säger han; " Sally, det är inte lönt att vi går in där för där är bara blommor!" Hahahaha mitt älskade lilla liv! <3

Skönt att vakna upp till en ljus dag idag och inse att blåsten lagt sig en aning! Igår var ju helt hysteriskt! Nu ska jag småfixa med lite saker innan det är dags för mig att ege mig mot jobb. Jobbar länge ikväll så missar första timmen på dansen. Men men, ledsen för det men så får det vara. Man måste ju jobba.

Ha en skön måndag!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0