All of the beautiful people are shining like diamonds

Idag har gjort något jag brinner för, dansat :)
På första klassen fick vi lära oss att dansa lite pasodoble. (vet inte riktigt hur det stavas) Man fick gå in i en karaktär och vara bestämd och allvarlig. Det är inte min favorit inom latin ballroomen måste jag säga men det var ändå kul att få testa på. Alla saker får man lärdom utav och kan bära med sig i bagaget. Det var kul att testa på, men inget jag skulle vilja dansa lektion efter lektion i en hel termin.
På andra lektionen lärde vi oss ny kombination och till låten Express från Burlesque! Den var sjukt rolig :) Inte jätte simpel men jag har börjat hänga med ganska bra. :) oooh blir så glad :)
Tredje lektionen körde vi reggeaton - en av mina favoriter. Mycket skaka rumpa! Också ny kombination idag, den var inte svår så man kunde satsa på att sätta rörelserna ordentligt från början. Och hör och häpna, vi var inte så många idag och det kändes sjukt bra att verkligen kunna få dansa ut :)

För övrigt så har jag och mormor varit duktiga och tvättat idag. Vi tvättade även våra vinterjackor så att de nu kan hängas in i garderoben i iallafall 6 månader.
Efteråt gick vi ner på dagiset där de hade café idag. Fikade med barnen och jag råkade trycka i mig 2 kakor FAST att det inte är helg :( Bad... Tog lotter men tyvärr vann vi inget, Gustav blev lite besviken över det men vad ska man göra. Man får lära sig att man inte alltid kan vinna. Men, (osminkad och grann) blev vi även intervjuade och fotograferade utav husie dialogen och kommer antagligen med i den nästa utskick. Haha, whatever. Man blir väl igenkänd ändå.. Naturlig och äkta :P

Lagade mat till mig, mamma och lillebror - kycklingklubbor i ugnen, kokt potatis (typ första gången i mitt liv som jag kokar potatis) , egengjord coleslaw (på äpplen, morötter, lätt creme fraiche och salladskrydda) och till det hade vi tomat och gurka. Yum!!
Råkade skala ner min nagel ända ner i nagelbandet när jag skulle skala potatisen - det gör så sjuukt ont!!!

Nu lyssnar jag på burlesque soundtracket och vill se filmen igen!! Sjukt bra låtar! Önskar att jag hade en fungerande dvd och filmen!!
Får lägga mig och drömma om det istället.

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0