Kära officiella dagbok...

Vilken dajlig dag!!

Vaknade upp hungrig och käkade en skål med fil och flingor. Sedan gick jag ut på en 60 minuters promenad i det fina vädret. Lyssnade på min "sommar 2009" playlist och rundan flöt på bra! När jag var hemma igen satte jag igång att städa inne på badrummet. Man får ta tag i det lite sådär pö on pö... Men där blev fint i badkar, vask, toalett och så städade jag hela badrumsskåpet. Kastade massa gamla tuber och parfymer som stått där FÖR länge och så blev det snyggt och prydligt igen. Gutt Sally!
Efteråt skulle jag betala räkningarna men det var fel på nordeas sida så jag fick skjuta upp det. Får göra det imorgon.
Blev hungrig och ringde Pillert för en lunchdejt. Skönt att ha någon nära som har semester samtidigt som en själv :) Tjoohoo! Blev sill och potäter tillsammans med gräddfil och gräslök. Till det sörplade vi oss ett glas vin. Är det semester så är det! :) Satt och filosoferade på hennes mysiga balkong en stund innan vi gick ner och hämtade lillebror på dagis. Igår när vi skulle handla present till mamma så skulle vi välja vars en present till henne, jag valde att köpa en elgrill till hennes balkong och Gustav tyckte att vi skulle köpa ett kubbspel till henne så så fick det bli :) Bara det att han är nog mer lyrisk över det än vad hon är. Hahaha! Så idag hade jag lovat honom att vi skulle spela kubb så det gjorde vi. Tur att det är början av sommaren för vi måste nog öva en del för att bli grymma på det.

Ikväll blev det sushidejt med Pernilla och Susanna och därefter mötte vi upp Matilda på bion och såg på "Bad teacher". Det var en rolig film, men jag hade ändå högre förväntningar på den. Mys måndag och jag gillar hur min semester har börjat!

PS. Grattis mamma på din födelsedag!! DS.

(Jag ropade nog lite för högt ang bra revben, idag har jag haft mer ont än vad jag hade igår.. :( )



Dagens lunch!


Jag och Sue med dagens middag!


Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0