My touch is such a rush

Träningsvärk i benen. Men det är något gott!

Igår var förkylningen som värst. Hade dock bestämt mig för att träna så körde lugnt med ett jympa bas pass. Konditionsmässigt var det som vila, styrkemässigt var det precis lagom för vad min kropp med förkylning klarade av. Har inte tränat någon styrka på flera månader så kände att det var dags att börja bygga upp kroppen lite igen. Målet på lång sikt är väl att kroppen ska bli slankare och starkare. Måste bara finna en väg till en bra kost, jag suger på att äta bra, mat är ju så himla gott!! Gi funkar inte för mig, blir så enormt sötsugen att jag tillslut pregar i mig vad som helst. Har dock en vän som gått ner 8 kilo på 4 veckor med gi. Strongt jobbat!!
Hur som helst, efter träningen igår drog jag med min vonsan till jobb och vi lunchade ihopa innan det var dags för mig att börja jobba. Jobbade 14.25 - 23.15 så efter det blev inte många fler knop gjorda.

Imorse drog jag mig upp tidigt för att bege mig till frukostföreläsning på Friskis o svettis med Cindy och Yvonne som sällskap. Anledningen till att det kallas "frukostföreläsning" är för att vi åt frukost tillsammans första halvtimmen, innan föreläsningen körde igång. Dagens föreläsning handlade om att finna inpiration och motivation. Det var nyttigt att höra på. Kan vara bra oavsett om det handlar om träning, nytt jobb, husköp etc. Lärdom och kunskap är alltid bra att bära med sig i bagaget.
Efter föreläsningen körde vi ett cirkelfys pass. Fy bubblan vad jag sattes på prov där. Har verkligen tappat muskler så passet kändes sjukt jobbigt. Men vi tog oss igenom det, allihopa! Och nöjd och glad över en bra fredagsmorgon sitter jag nu här :) Förkylningen känns dessutom mycket bättre idag. 

Nu ska jag göra vid mig inför dagens jobbtimmar så får vi se vad som händer ikväll. 

Ciao


Kommentarer
Postat av: Annette

Hände det något på kvällen?

2011-02-12 @ 07:41:15
Postat av: Andrea

Du kanske skulle prova Dukan-dieten? Den består av olika faser där man i början (max 10 dagar) "chockar" kroppen genom att inte äta kolhydrater alls, och inga light-produkter är tillåtet har jag för mig (råder delade meningar). Bara fettfritt. Jag vet inte om man fick äta grönsaker.. Många tappar ett antal kilo den veckan även om den är jobbig. Sen får man föra in det man inte fick äta första veckan, i målen. Vet inte om det var varannan dag eller hur det var. Och dieten uppmanar också att man får ha en svullardag för att man inte ska tappa motivationen typ. Den sträcker sig över en lång period men verkar mest vettig av alla dieter. Men jag är så himla luddig att det är bättre om du själv googlar om det, haha :p Om jag hade följt den skulle jag kunna tappa ca 15kg till maj månad :o

2011-02-12 @ 10:30:44
URL: http://avi.blogg.se/
Postat av: sally

okej, jag ska googla det. Grejjen är att jag tycker det är skit svårt att följa dieter. Tack för tipset!!

2011-02-12 @ 10:59:09
URL: http://sallypard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0