Gary Moore

I somras när jag var på sweden rock spelade Gary Moore där. Lite sådär "gubbig" musik tänkte jag först, men ändå coolt att ha sett. Idag nådde nyheten mig om att denna fantastiska man som gjort så mycket bra musik har lämnat detta jordeliv. Min favoritlåt utan tvekan är "over the hills and far away", även "out in the fields" är en favvis. Men, när de första tonerna på Still got the blues började spelas på konserten, tog killen bredvid mig (som jag hängt med tidigare) tag i min hand och vi började dansa, till denna låten - LIVE. Det är en ganska romantisk låt, det var ju synd att det inte var med någon betydellsefull man jag stod och dansade i denna stunden, men han sa till mig att jag alltid kommer minnas detta. Han har rätt. Gary Moore kommer aldrig mer spela en konsert, fan vad bra utav Sweden Rock Festival att boka honom hans sista sommar, fan vad bra att jag stannade kvar och såg konserten, och fan vad gött att kunna säga att man dansat tryckare till Still got the blues - LIVE!

Rest in peace




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0