Juldagen

Idag är jag i guldgruvan. Röda dagar är att tacka och ta emot för när man jobbar inom handeln. Just för tillfället har det ju som sagt varit väldigt mycket sista tiden så när klockan ringde imorse ångrade jag mig bittert, jag ville bara sova vidare. Men dagen rullar på fint och vi har fått gjort en del då alla andra ligger och sover elr ligger på sofflocket och smälter gårdagens mat fortfarande. Känns alltså ändå bra när man väl kommit igång, och snart är jobbdagen slut. Då ska jag och Zandra hem till mamma och äta julbord dag 2.

Igår var en underbar dag. Julaftnar är så fina! Jag älskar att känna spänningen, förväntan och glädjen. Alla känner det. Jag är himla nöjd med mina julklappar, både de jag själv fick och de jag gav bort. Hoppas att de som tog emot mina klappar också blev nöjda.
Det var så roligt när tomten skulle komma till oss, för vi hade tidigare diskuterat ifall Gustav skulle gå på tomten elr inte, men jag insisterade på att vi skulle ha tomte. Tomten hann ta 2 steg innanför dörren och säga "- Ho ho ho, finns det några snälla..." sen utbrast Gustav; - Det är ju morfar!!
Hahaha! Vi alla skrattade så himla mycket, tomten med och tog av sig masken och där var morfar!
Det blev massa god mat, Kalle anka, Karl - Bertil Johnsson och sällskaps spel. Så tack för en mysig julafton.

Fortsätt äta julmat, spela julmusik och älska julen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0