intensivo

Julrushen är i fullgång. Den knäppaste saken jag hörde idag var " - Tomaterna, finns dom borta vid grönsakerna eller?" Nää du kan väl kolla bland schampot eller vad tror du själv hönshjärna?! Nä så svarade jag faktiskt inte henne men det var inte långt ifrån att orden snubblade på min tunga. Jag har börjat se en annan sida av julen, den egoistiska sidan av folk. JAG behöver hjälp NU, JAG måste ha den STÖRSTA SKINKAN, JAG måste ha den BÄSTA SILLEN, JAG har inte tid att stå och VÄNTA... GET OUT OF MY LIFE PLEASE!

Trött och gnällig, förlåt.

Idag blev det jobb från kl 10 - 20. Imorgon kl 7 - 17.30 och sedan dans kl 18 - 22, för att sedan vara på jobb igen kl 7 på fredag morgon.
Om ni tycker jag är frånvarande här på bloggen, på sms elr bara dålig på att sköta mina kontaker så vet ni nu varför. Vi tar igen det sen när allt har lugnat sig lite. Missförstå mig inte, jag gillar att jobba och tjäna pengar, och jag älskar att dansa, men allt på en gång är lite mycket.

Just nu önskar jag bara att min kyl var fylld med lite god mat. Men, snart jul.

Nu ska jag slå in en julklapp, sedan tvätta av smink och sedan sover jag nog rätt tidigt ikväll.

Btw, jag fick höra att det brann i mitt hus imorse. Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: ann

Ja tänk vad lite helg kan ställa till med för folk. Jag minns själv från den tiden när jag jobbade i butik hur man upplevde det från "the other side". Nu står jag utanför och tittar på alla stressade människor såväl kunder som personal när jag är inne i en butik.Och jag tycker ärligt talat så synd om båda parter för att de låter sig dras med i den karusell som snurrar fortare och fortare ju närmare julafton den kommer och då plötsligt så stannar med en krasch och så ligger alla huller och buller kring karusellen totalt utslagna.

Och alla de som gör det här för att tillfredställa andra borde till slut förstå att ingen dör för att dom inte får julgodis detta året eller Jansson eller nåt annat som man måste ha till julen. Släpp gamla traditioner och skapa nya som bättre passar in i detta samhälle vi lever nu där kvinnan delar första platsen med sin man eller helt enkelt får sitta på den själv och ro iland båten. Jag önskar av hela mitt hjärta att många fler människor skulle dra av sig duktig/måste dräkten. jag har gjort det för länge sen antagligen för att jag tvingats göra det på grund av min värk men hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag gjort det för länge sen. och i och med att jag sänker garden på mig själv så slipper mina barn ha en massa måsten de måste leva upp till den dan de får ta över och ro båten. Kram till dig Sally och ta detta som en lärdom för livet.

2011-12-22 @ 07:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0