when you're high you never ever want to come down

Såg precis ett litet inslag på tv 2 från sweden rock festival 2010. oooh kärlek! Fy fan vad underbart. Jag vill igen nununu fast med 20 grader varmare väder och utan regn, om man får vara lite petig ;)
Dom filmade när axl kommer gåendes på scenen med introt till låten för att sedan med sin speciella hesa röst sjunga ut: "You know where you are? You're in the jungle baby, You're gonna diiiiee!!!!"  Jag fick gåshud, fattar ni, jag var DÄR! Jag såg det LIVE!!!!!!!! Det var en massa skitsnack eftersom spelningen började 50 minuter efter avtalad speltid och många gick där ifrån etc. Jag förstår dom, det var en kall och regning kväll, men kom igen, det är AXL ROSE for fuck sake! Japp, han är en diva, men han har råd att vara det. Tänk all fantastisk musik han skänkt oss. Tänk vilket liv han lever. Tänk vad han gjort för rock historien.

Och nu när jag kom in på detta spåret så måste jag också ta upp Lita Ford, hon är ju också en HELT fantastisk kvinna. Från festivalen 2009 gjorde hon stort intryck på mig. Stod längst framme i publiken och mitt i allt stannade jag upp och bara tittade på henne. Jag tänkte på hennes liv och allt hon varit med om, med beundrande ögon. Hon är helt jävla fantastisk, tänk vilken erfarenhet hon ligger inne med. Vet ni vad det bästa är? När hon ska kasta ut sin sån man slide-ar med på gitarren, tittar hon på mig, vi fick ögonkontakt och hon kastade den till mig! Det var fan stort, för mig.

Jag är stolt allätare vad gäller musik. Bra musik är bra musik oavsett genre. Såklart finns det viss musik som tilltalar mig mer än annan. Jag tycker det beror på vad man har för syfte och vad man vill få ut av musiken.

Nu för tillfället längtar jag till Sweden Rock Festival 2011, och hoppas och önskar att det blir en awesome festival! 1 artist är redan släppt, ganska coolt att det är Ozzy Osbourne. Fler ska släppas i dagarna.
Du ska väl med? ;)







OBS, detta klippet hittade jag på youtube, alltså inte det som SVT visade.


Kommentarer
Postat av: Cindy

Jag ska inte med ;)

2010-11-03 @ 05:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0