overnight sensation

Hoppades på att det skulle vara vinterdäck på min cykel. Det gick väl inte helt åt skogen men jag vågade inte helt lita på dom när det snöblandade regnet som dränkt oss idag frös till denna kväll. Hade dom låtit bli att ploga hade det varit en skumpig, trög men hyffsat säker färd hem. Hade dom plogat nyligen och saltat därefter (som på bilarnas vägar) så hade det varit en säker färd hem. Men, på mina vägar hem var det plogat för några timmar sedan, det snöblandade regnet hade åter fallit och som sagt, frusit till is. Halt var det verkligen och något skumpigt. En man trillade när jag plingade på honom för att han skulle flytta sig och han vände sig om för att kolla. Haha ooops. Jag stannade och hoppade av cykeln och då frågade han sin kompis " - Martin har du ringt henne?! "
Ehh nää sa jag och hoppade upp på cykeln igen och fortsatte min vingliga tur hem....

Iallafall. Slutsatsen av detta är att jag överväger att köpa ett busskort denna vintern... Vad säger ni? Är det en god idé elr ska man hålla kvar vid sin trogna svarta hingst?



Kommentarer
Postat av: annette

röstar för busskort

2010-11-25 @ 07:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0