Ingenting är omöjligt

Efter en tuff arbetsvecka, som dessutom inte är avslutad än, kände jag att jag skulle få unna mig något idag som tagga till mig. Efter Maths oemotståndliga tårta förra söndagen låg tankarna på Ben n' Jerry glass - coockie dough. Jag har ALDRIG innan köpt ben n Jerrys, det är liksom för dyrt för glass. Första skedarna tänkte jag att det här var väl inte något så speciellt, MEN, suget efter mer o mer o mer.... MMMM! Det är nog inte själva glassen egt utan sockret. Eller jag vet inte. Nu lovar jag att jag kommer få Ben n Jerry abstinens de närmaste dagarna. Illa!

Idag har nog varit en rätt bra dag känns det som. Jag tog modet till mig och tog upp tankar och funderingar. Ingenting är omöjligt, det betyder varken ja eller nej men jag kan börja undersöka saken lite mer.
Jobbade några få timmar i eftermiddags - skönt, därefter åt jag middag med mammi.

Jag saknar min träning jätte mycket. Den får mig att må så mycket bättre. Men det finns inte riktigt tid och ork till det för tillfället. Men jag har bestämt mig för att lägga in lite promenader och försöka hinna med friskis någon gång i veckan iaf. Jag måste göra annat än jobba, jag blir tokig annars.

Ikväll har Monika varit här och det var tänkt att vi skulle kolla film men satt mest och snackade för att sedan gå över och kolla show-filmerna från dansen. Jag vill dansa! Jag vill dansa mer än en gång i veckan. Jag vill dansa obegränsat. Eller iaf så att det bara är jag själv som sätter gränserna. För mig är det inte bara dans, det är något mer som liksom känns innuti. Jag kan ligga helt utslagen och trött på livet innan jag ska iväg och dansa, och åka ifrån dansen med ett leende på läpparna och ett lugn och lycka inombords. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men jag gillar det.


Kommentarer
Postat av: Cindy

Rätt tänkt!! Ingenting är omöjligt Sally :) åt du föresten en hel ben and jerry glass? De är sååå goda, speciellt cookie dough :) Du kanske ska satsa på dans!!? puss <3

2010-08-02 @ 14:35:35
Postat av: sally

hehe nej inte en hel, men nästan en hel :) cookie dough är så sjukt goooood!

Jag borde satsa på dans.... Pusss <3

2010-08-15 @ 13:24:40
URL: http://sallypard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0