Sally + Tilde = sant



Detta är en historia för sig..

Tilde fyller år och har middag och sedan blir det utgång. Jävligt nice kväll med antagligen mycket alkohol inblandad för vår del...
När vi ska hem går vi från slagthuset till centralen vilket tar jävligt lång tid och är svin kallt. Vi sätter oss på centralen och väntar på bussen. Pratade med massa folk tror jag också. Bussen kommer och vi hoppar på. Jag somnar och vaknar av att Tilde puttar till mig och säger " jag måste spyy.." Hon rusar av bussen så fort den stannar på nästa hållplats och jag står kvar i dörröppningen " - Kom nu Tilde detta är sista bussen vi har inga taxipengar vi måste åka med denna bussen." Jag uppehåller alltså att bussen ska kunna köra vidare eftersom jag står så att dörrarna inte kan stängas. " -nööe alltså jag kan inte.. jag kan inte Sally.." Jag får hoppa av bussen och sätter mig bredvid Tilde. Där sitter vi och grubblar på saker och ting och jag yrar och sjunger någon sång om Mumintrollen (min lillebror var liten då så jag hade väl hört något på så vis). Tillslut ringer Tilde och väcker sin mamma.
T: - Mamma du måste komma och hämta oss vi har inga taxipengar..
M: - Amen Tildee... Var är ni?
T: - Jag vet inte riktigt var vi är... Vi är vid värnhemstorget.

Dom lägger på och vi sitter kvar, Tilde med huvudet i knäet och jag skrattar en massa med kameran i handen.
Rätt vad det är så får jag syn på S.A.T.S skylten tvärs över gatan.
S: - Men titta Tilde där är ju Sats....
Börjar titta mig runt omkring och tittar på busskylten - Studentgatan.
Bryter ut i asgarv och ska försöka förklara för Tilde att vi inte alls det är på värnhemstorget...

Det tog alltså ca 10 - 15 minuter för oss att lokalisera oss. Vi hade i självaverket åkt 2 busshållplatser. Det roliga är också att vi har ingen buss som kör förbi värnhemstorget påvägen hem... Vi har åkt den vägen 1000 gånger fram och tillbaka från skolan hon och jag...



Kommentarer
Postat av: Elika

men Lala...hahaha.

Vimsiga av alkoholen;)

2010-03-01 @ 08:17:59
Postat av: Tilde

Hahaha fy helvete va kul. Så jävla bäst. Åh älskade Sally!

2010-03-10 @ 18:39:08
URL: http://nudutilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0