Serrah

Jag har insett att jag äter alldelles för mycket kolhydrater. Mitt hem består i princip bara av kolhydrater vilket inte är bra. Har fått lära mig att det finns kolhydrater i allt, sånt som jga inte ens trodde innehöll kolhydrater: yoghurt, grönsaker, frukt etc.. Så nu tänkte jag försöka ändra om lite i mitt tänk. Man behöver ju inte ladda upp en jätte stor portion pasta till köttfärssåsen exempelvis. Jag har försökt minska sådant redan men inte hade jag någon aning om att det jag gick och stoppade i mig var i princip endast kolhydrater till varje mål. Jag behöver mer protein.


Vilken härlig morgon det var att vakna till. Solen lyser och snön glittrar. Efter blogg och disk ska jag ta mig en härlig vinterpromenad. Får ju ligga lite lågt med träningen någon dag till. Idag påbörjas dag 4 på förkylningen. Don´t like.
I eftermiddag blir det några timmars jobb...



Kommentarer
Postat av: Elika

Ägg = bra proteinkälla

2010-02-24 @ 12:55:26
Postat av: Sally

köpte hem ett 15 pack idag :)

2010-02-24 @ 21:07:08
URL: http://sallypard.blogg.se/
Postat av: ann

Sen finns det långsamma och snabba kolhydrater. Det är inte så farligt att äta dom långsamma. Du skall försöka äta så lite som möjligt av allt som är vitt, mjöl, socker, pasta, ris och potatis. Men jag tror mer på tallriksmodellen.

2010-02-25 @ 07:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0