Moving mountains

Jag ändrar lite från föregående inlägg... är inte frihelg riktigt än... Ska jobba imorgon 6.45 - 14..... MEN SEN JÄVLAR. Big nono, kom ihåg det Sally...
Ibland är jag så fullt upp med att vara andra till lags och underlätta för dom att jag glömmer bort mig själv.
Men jobb är bra är pengar och ett möte med omvärlden. Jag gillar ju mitt jobb :) oftast.

MEN FY FAN FÖR MÄNNISKOR SOM INTE KAN SKÖTA SIN HYGIEN. Alltså människor som inte ens är fattiga, som handlar för höga belopp men dom har nog inte hittat duschtvålen. Det är förjävligt. Man kan ha förståelse för uteliggare, de har kanske inte lika lätt för att sköta sin hygien men andra.. haallååå! Man måste titta åt ett annat håll för att inte behöva andas in deras os. Tvätta kläderna och duscha.. Bara dom två sakerna. Parfym kan få vara överkurs om det är jobbigt. Jag måste också passa på att säga att det finns en uteliggare (kallar honom för den snälle elr den söte) jag tror nog aldrig att jag har hännt att han luktar illa... Stor eloge till honom.


När jag ändå är igång så måste jag också påpeka att vår stad börjar bli äcklig. Det händer att jag promenerar en bit till jobbet. Där går man och andas in kall frisk luft tills man närmar sig stan. När man kommer bort vid möllan börjar det. Det värsta är där vid Smedjegatan och södraförstatdsgatan ner. Det luktar svett och frityr. Lukften känns allmännt oren. Tuggummi fyller gatorna, papper, plast, kartonger. Gatustenarna är svarta av SMUTS. alltså smuts som finns överallt men det är så mycket liksom. Om ni förstår vad jag menar. Jag tycker det är äckligt. vi borde ta hand om vår stad bättre. Jag menar, man vill knappt andas där, för det känns så ofräscht. Man väntar bara på att få se en råtta. Elr iofs, där är många duvor - de är ju som flygande råttor.

Nu lämnar jag detta. Tidig morgon och lång morgon dag.
Ikväll har vi iaf fått testa på breakdance (skit svårt) wacking och commersial jazz på Malmö dansakademi. I like it :)

Om ni inte visste det innan så kan jag berätta att jag tycker om att dansa.



It's like moving mountains...

Kommentarer
Postat av: Ann

Vad kul att du tycker om att dansa. I dansen får man både ur sig mycket "dåligt" och samtidigt fyller man på med mycket "må bra". Dansen är bra för själen.

På tal om smutsig stad så körde Nettan och jag på Videdalsvägen i förra veckan. En stadsjee körde framför oss och plötsligt öppnas passagerardörren och ut kommer två Mc Donalds påsar samt brickan med bägarna efter. Hur fa... är folk funtade om man kan göra en sådan sak mitt bland massor av andra bilar precis som om det var den naturligaste saken i världen. Skrämmande samhällsutveckling. Kram

2010-02-12 @ 08:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0