Hej mitt vinterland!

Alarmet ringde och jag hällde upp en skål med den nyinköpta muslin och tände ljuset som står på matbordet. Satt helt själv, helt tyst och uppskattade den vita utsikten jag hade framför mig när jag tittade ut. Det är vackert.
Jag är så trött på att höra alla gnälla, se alla gnälliga töntiga statusuppdateringar på facebook om hur jobbig snön är. Det skär i mitt hjärta och fyller mig med frustration. Jag kan verkligen inte förstå hur folk inte kan uppskatta detta vackra vinterland. Snälla, kan ni inte då flytta någonannanstans och låta oss som faktiskt tycker om det få ha det ifred utan alla andras GNÄLL?! Det är faktiskt inte svårare än vad man gör det till. Se det med positiva ögon istället, jag lovar er att allt kommer bli mycket roligare och muntrare då. Jag har förståelse för mycket och för folk som bor ute på vishan etc, men man behöver faktiskt inte göra stora problem av något som inte kräver det. PUNKT!

Efter en härlig förmiddag med en helt fantastisk massage, och en trevlig fika hos mormor och morfar med kusinen, så ska jag nu placera mig framför spegeln och sätta på det vardagliga sminket. Sedan beger jag mig till jobbet. 

Önskar alla en super mysig dag.

Kram från lilla mig. 


Jag tänker sluta låtsas!





Mysig bild på mysig häst med mysig snö!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag håller med dig helt och hållet - snö är så underbart fint! Allt blir ljust och stilla och så jävla vackert. Och -20 grader är fortfarande inte kallare än +5 grader, blåst och regn :p

2010-12-22 @ 01:07:11
URL: http://avi.blogg.se/
Postat av: ann

Visst är det fint med snö men samtidigt får man förstå de soms nön ställer tll problem för. Vi som bor som vi gör och har relativt nära till jobb kan njuta av den fina vita snön. Men för många ställer det till enorma problem. Somliga kommer inte iväg till sina arbetsplatser och får därmed ingen lön. Vissa får sitta i timslånga köer med barn i bilen för någon buss eller lastbilställt sig mitt över vägen. Vissa kör av vägen och måste betala bärgningshjälp av sin bil. Jag till hör i alla fall den kategorin som förstår människor som klagar på snön för den kan verkligen ställa till problem. Inte snön i sig men mängden snö.

2010-12-22 @ 07:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0