Hur många musslor är där i nätet?

Kollar på idol reprisen. Missade ju i fredags eftersom man pimplade drinkar, sminkade, fixade hår och tjattrade en massa då. Såg precis Rabih sjunga. Han var skit duktig. Trodde inte heller han skulle passa för rock men han gjorde den skit bra!

Tänkte berätta om en rolig jävligt idiotisk grej på jobb i fredags. Jobbar i delikatessen där vi har kölapp system. Står och ropar ut nästa nummer, - ... 53?....54?....55?....Tittar mig runt omkring. massa kunder som står och tittar i disken men ingen respons. Nej, då tittar dom bara tänkte jag. Eftersom vi har massor att göra går jag bort och ska diska upp lite i fiskavdelningen. Får ögonkontakt med ett par som verkar vilja handla.
Jag: - Hejsan, kan jag hjälpa er med något?
Killen (som var under 30) svarar surt: - ja vi har nummer 53!
Jag: - ja jag ropade men fick ingen respons...
Killen med nonchig röst: - nej nej... Vad kostar musslorna?
Jag: - 89 kr / kg...
Killen: - Hur många musslor är där i nätet?
Jag blev chockad. - Haha, menar du hur mycket ett nät väger elr?
Killen : - Nej.. Hur många musslor är det i nätet?

ALLTSÅ FATTAR NI SÅ OMÖJLIG FRÅGA DET ÄR!!!

Jag: - ehm.. ett nät väger mellan 800 - 1100 gram.. Jag har aldrig räknat hur många musslor där är i varje nät. Det varierar ju mycket efter storlek och vikt på varje mussla...

Han fatta förhoppningsvis att det var en jävligt korkad fråga. Det slutade med att tjejen sa att dom ville ha ett nät musslor iallafall. Haha!

För att återgå till fredagskvällen hade vi jävligt kul. Inne på slagthuset var det dock K-A-O-S! så jävla oorganiserat, hur mycket folk som helst, massa yra vakter som nog inte själv visste vad dom gjorde där, glas på hela dansgolvet så man halkade när man stod och dansade i sina skyhöga klackar. Tur man hade en viss promillehalt i kroppen så man inte blev så störd av detta i just detta läget. Fick dock stå i kö för att hänga jackan i typ 1½ h! Ingen planering av detta över huvudtaget. Så neej.. Tummen fett ner för dessa arrangörerna. Jävligt synd alltså. Men som sagt... Nothing could stop us! Vi öste ändå.

Dax att sätta på lite smink i detta bleka facet. Börjar jobba 13.55. Tänkte handla ny mascara innan dess.

Born to be wild



Kommentarer
Postat av: ann

Jag ser att du är i ditt esse. Det är bra Sally, ut och rocka loss medan du är ung för när du blir gammal så blir du för tung :-). Ha ha ha jag tror att du kommer att bli en riktig rockmormor. Kram från Ann.

2009-10-25 @ 14:08:00
URL: http://annstankar.blogg.se/
Postat av: Renata

Många karamar till min underbara Sally....<3

pusspuss

2009-11-02 @ 11:06:58
URL: http://sverige

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0