You had a good girl but didn’t know how to treat her

Sammanfattar helgen som mycket bra. Har jobbat mycket men även hunnit med massa annat. Så underbart att jobba dagtid!

I fredags var det work 8.30 - 18.30. Mycket att göra men det är nog rätt bra för då går tiden fort. Och så behöver man inte vara rädd för att bli arbetslös :) Är så glad över att jag har så många trevliga arbetskamrater.
Efteråt kom min Moa hit och lagade mat, lax och en jätte god sallad såklart :) Vi tittade på idol och det var mysigt att få umgås lite igen.

Lördag var det upp tidigt och ge sig iväg till jobb. Även denna dagen gick mycket fort eftersom vi hade hur mycket som helst att göra. Jag förstår inte vissa människors uppfostran? Jag förstår inte hur folk kan bete sig. Jag blir så frustrerad. Men. Det är bara till att knipa igen. Där finns många bra också :) Fick till exempel massa beröm för vår butik. Snygg, ljus, städad, trevlig personal. Sånt är jätte kul att höra :) 
På kvällen firade vi min mormors och morfars 65 år. Vi var ett väldigt stort sällskap som käkade 3 rätters på restaurang Ribbersborg. Hur trevligt som helst! Underbara älskade familj. Efter maten åkte vi allihopa hem till dom och fortsatte firandet där. Höll tal för min älskade mormor. Jag säger er bara det, hon är den bästa mormorn man kan ha. Jag ville dela med mig om hur mycket hon betyder för mig. Det var känsligt och mångas tårar började rinna. Mina egna var nog först.

Söndagen var också upp tidigt och jobba. Fick gjort så himla mycket nyttiga och vettiga saker. Var skit kul! Känner mig riktigt stolt över min arbetsinsats denna helgen.
På eftermiddagen blev det ett indoorwalking pass på friskis och kvällen erbjöd New Moon på bio. Helt fantastisk. Twilight var nog lite bättre, men denna var också jätte bra! När filmen var slut kändes det som den precis börjat. Jag ville se mer! Och Edward... hmm Ja. Det är ju killen i alla tjejers drömmar! Fan vad han är underbar! " I just couldn't live in a world where you don't exist. " En sån som alltid finns där. En beskyddare. En romantiker.  En snygg dessutom! Denna serien kommer bli som Romeo och Julia. Den kommer finnas i all oändlighet från nu.

Idag har jag varit såå trött. Vilat mig på dagen och umgåtts med min älskade Pernilla. Hon fick mig att komma lite iordning bland alla papper och sånt jag har. Har ju ingen riktigt rutin på räkningar och viktiga papper som man fått den senaste månaden så. Men nu börjar det likna något. Pärmar och plastfickor.
Blev också ett kvällpass på jobb :)

Så.. Ni som saknat mitt bloggande, kan ni förstå och förlåta mig för att jag inte bloggat under helgen? :)








Jag vill se den igen! Man blir helt förtrollad! Jag vill vara i den förtrollade världen. Det är så skönt.

Godnatt på er. Nu är visst klockan mycket igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0