Ge mej mer jul, jag vill ha mer jul, ge mej

Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Tusen stjärnor som tindrar,
glitter så långt jag ser.
Av juleljus som glimmar,
vill jag ha mer.



Kvällsmaten idag blev en sån god chokladbar från naturdiet och en 500 g ask med cocktail - kvist tomater. YUM!!! ja, alla tomaterna fick plats. :)  Är som snacks. Nyttigt snacks. Mycket vitaminer o antioxidanter tror jag?

Märktes på jobb att det var oväder ute! En lugn och skön kväll hade vi. Städade lite extra, sånt man inte brukar hinna ta så nogrannt annars.

Imorse fick jag ett meddelande av min mamma som gjorde mig jätte glad! Tack mamma <3

Nu vill jag ha jul. Har gått och nynnat på julsånger idag. Måste köpa massa julpynt nu när man flyttat hemifrån. Innan fanns allt hemma. Är det någon som har något till övers så är jag villig att ta emot. Annars tänkte jag fråga Ann om hon ville åka med mig till ekohallen så kan vi shoppa lite när lönen kommit? ;) Jag och Ann är rätt lika när det gäller många saker. Det är faktiskt lite kul :)

Fick en tomte som luktar gott som man ska hänga i bilen av en arbetskamrat häromdagen. Den ska jag hänga upp imorgon :)

Vet ni vad som slog mig? Varje år sedan jag var typ 7 har jag ridit julaftonskadrilj i stallet om mornarna. Nu har jag ju lagt hästarna på hyllan lite vilket betyder att jag kommer bryta en jultradition!!! :(  Det kommer bli jätte tråkigt. Det är en speciell känsla att komma till det julpyntade stallet och rida runt granen till julmusik tillsammans. Och så dricker man glögg eller julmust och hästarna får havre. Dom älskar det! Vi med.
Kanske kan jag flirta in mig lite med stallcheferna?
Ska även jobba julafton. Tror inte jag börjar förren 9.25. Så då hinner jag ju eftersom vi brukar rida kl 7 på morgonen. hmm...


Puffin och jag

Julen betyder mycket för mig. Den symboliserar glädje, frid, gemenskap... Runt julen träffar man sina nära och kära. Sin familj. En tråkg sak till jag ska berätta är att vi inte kommer vara många från vår familj och fira julafton tillsammans detta året. Det tar mig faktiskt rätt hårt. Det känns som folk inte bryr sig lika mycket längre. Min kusin sa en gång till mig att vi alltid skulle fira jul tillsammans. Nu ska hon bryta det. Tider förändras. Man får väl bara acceptera. Nästa år är det kanske jag som prioriterar annorlunda. Vem vet....

En av de bästa jullåtarna någonsin: Falk Adolphson - Mer Jul

En show glöms bort
om den bara visar opp
effekter som man knappast anar.
Så ge mig trettio grader kallt,
tomtar överallt
och en skog av gröna granar.
Jag vill ha snötyngda hus,
tusentals ljus,
kulörta kulor i drivor,
bjällerklang
som ackompangemang,
på alla julens skivor.


Börjar ni bli julinspirerade?



Kommentarer
Postat av: Pernilla

EKO har jättemycket! Var där igår och fick med mig en liten "gran" hem!! haha <3

2009-11-19 @ 07:55:46
URL: http://pernillamansson.blogg.se/
Postat av: jessica

åååh, så sjukt mysigt förra året när du och jag red julaftonsridningen, sen gick vi till coop eftersom du skulle köpa julblommor. Vad är julen utan en len hästmule?=)

2009-11-19 @ 08:48:10
Postat av: Sally

hihi jag vet att dom har mycket. Vardärför några veckor sedn och redan då hade dom mycket :) mysigt med julen.

Ska vi rida tillsammans detta året med Jessica?

2009-11-19 @ 11:40:19
URL: http://sallypard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0