bilarna glittrar av frost

Ensamheten drog över min lilla lya så fort dörren stängdes. Tystnaden, tankarna, lugnet, ljuset. Luciakväll. Det är något, något som har hänt. En fasad " jag orkar inte bry mig mer". Man måste nog gömma sig bakom något. Ta skydd liksom. Det gör för ont att vara känslosam och blödig. Man är utblottad. Man vågar inte tillslut. Ha någon att luta sig på. Men när man inte har det längre. Då faller man på en kall och hård mark. Man inser vad man hade. Uppskattades inte tillräckligt då. Det behövs inga förklaringar. Det är bara så. Det går över. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars Sally som känner så. jag önskar jag kunde svepa ett trollspö över dig och göra allt bra. Kram kram kram från Ann

2009-12-14 @ 08:50:35
Postat av: annette

kom hit om dukänner dig ensam mamma

2009-12-14 @ 17:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0